logo

UB Talks

logo

Afis UB Talks

UB Talks. Ateliere științifico-taifastice pentru studenți

Ediția a II-a

 

Atelierele UB Talks au ca lectori echipe[1] de studenți și masteranzi din facultățile Universității.

UB Talks antrenează curiozitatea științifică, schimbul interdisciplinar de cunoștințe și vorbirea în public. Ele oferă un cadru pentru împărtășirea de informații, teorii și idei între studenții Universității din București.

Echipele de lectori au libertatea de a-și alege temele și modul de structurare a atelierului, cu condiția ca acestea să aparțină domeniului lor de specializare și, respectiv, să se încadreze în timpul stabilit (20 de minute).

Atunci când vă alegeți tema, țineți cont de faptul că vă veți adresa unui public de studenți din diferite facultăți și specializări. Subiectele trebuie să fie interesante și comprehensibile pentru un public „profan” în domeniul respectiv. Creativitatea și interacțiunea cu publicul sunt încurajate!

Selecția echipelor

Selecția echipelor se va face în două etape.

Prima etapă va fi selecția pe baza formularelor de aplicație.

Echipele selectate vor participa la o sesiune de pregătire, care va fi coordonată de către conf. univ. dr. Bogdan Ștefănescu de la Facultatea de Limbi și Literaturi Străine.

În cadrul acesteia, candidații vor primi sfaturi în elaborarea prezentărilor și își vor perfecționa tehnicile de vorbire în public.

Aceasta va constitui cea de-a doua etapă a selecției, cele mai bune echipe fiind alese pentru susținerea atelierelor.

Atelierele:

Atelierele se vor desfășura în perioada martie-mai 2014, de-a lungul a aproximativ 10 întâlniri. Ele vor avea loc seara (începând cu orele 18.00), în Casa Universitarilor (Str. Dionisie Lupu nr. 46) http://www.unibuc.ro/n/resurse/cub.php

Fiecare întâlnire va cuprinde câte 2 ateliere.

Structura unui atelier va fi următoarea:

 

Prezentare

20 min
Întrebări şi răspunsuri (cu publicul) 10 min
Evaluarea de către juriu 15 min
Pauză 5 min

Jurizare

Evaluarea atelierelor se va face de către un juriu format din cadre didactice ale Universității din București.

Vom urmări o alcătuire cât mai eterogenă în privința domeniilor de specializare.

Pe parcursul întâlnirilor, juriul va evalua fiecare prezentare în parte.

Școala de vară

UB Talks va avea ca finalitate organizarea unei școli de vară, la care vor fi invitate să participe cele mai bune echipe. În cadrul școlii de vară vor avea loc training-uri și se vor realiza proiecte interdisciplinare.

De ce să participi ca lector?

  • Pentru că îți place să înveți, să te documentezi și să le povestești și altora despre ce ai învățat
  • Pentru că vei avea ocazia să-ți exersezi talentul de a vorbi în public, într-un cadru plăcut și informal
  • Pentru că vei beneficia de o sesiune de pregătire, care te va ajuta să îți concepi prezentarea și să îți îmbunătățești tehnicile de vorbire în public
  • Pentru că cele mai bune echipe vor participa la o școală de vară de creativitate, care va avea loc la Sinaia
  • Pentru că vei cunoaște studenți interesanți din alte facultăți
  • Pentru că vei primi o diplomă de participare și posibilitatea de a participa la trainig-uri și internship-uri desfășurate de către partenerii Universității
  • Pentru un mic ”schimb de experiență” – spre deosebire de orele de curs, aici tu vei avea rolul lectorului
  • Pentru că ai foarte multă libertate în alegerea subiectului și a modului în care concepi și susții prezentarea

 

 

 

Cum trebuie să fie prezentarea

  • Să fie atractivă și comprehensibilă pentru un public din afara domeniului vostru de specializare
  • Să fie bine documentată; informația să se bazeze pe surse credibile
  • Să fie concepută și susținută în mod creativ
  • Să fie originală; să nu fie o reproducere a materiei curriculare
  • Ideile susținute să fie bine ilustrate și să fie bazate pe  argumente solide
  • Informațiile prezentate să fie relevante pentru un public alcătuit din studenți ai Universității
  • Să nu fie prezentate idei care să lezeze persoane sau grupuri de persoane

Sfaturi

  • Puteți să concepeți prezentarea în mod interactiv, implicând și publicul pe parcursul desfășurării acesteia
  • Puteți să vă folosiți de materiale foto, video sau audio

Ce poate să conțină prezentarea

Mai jos găsiți câteva idei legate de ce ar putea să conțină o prezentare. Bineînțeles, acest lucru variază în funcție de domeniul de specializare.

  • Ați putea să descrieți și să explicați în mod interesant o teorie științifică
  • Ați putea să faceți legătura între teorii din specializarea voastră și teme sau problematici care țin de lumea contemporană
  • În orice domeniu există povești interesante, care merită povestite… ați putea să vorbiți despre nașterea unei teorii sau invenții sau despre evenimente care au marcat istoria disciplinei voastre
  • Puteți să prezentați o idee sau o teorie proprie, cu condiția ca aceasta să fie bine argumentată
  • Puteți să prezentați un studiu de caz care vi se pare interesant
  • Puteți să produceți sau să reproduceți un experiment științific, în cadrul căruia să implicați publicul (cu condiția ca acest lucru să respecte normele etice și de siguranță ale desfășurării experimentelor…)
  • Puteți să transmiteți publicului o aptitudine, să-l învățați să facă un anumit lucru (un atelier de tip ”cum să…”)

 

Înscrierea

Pentru a vă înscrie ideile, completați formularul de pe Start UB (click pe banner-ul din coloana din dreapta), până la data de 2 martie 2014. Ideile vor fi selectate în funcție de criteriile enunțate la punctul ”Cum trebuie să fie prezentarea” (vezi mai sus). În selecţia aplicaţiilor se va ţine cont de distribuţia echilibrată a diverselor domenii disciplinare din cadrul Universității.

Dacă aveți întrebări sau nelămuriri, trimiteți un email la adresa inscriere@g.unibuc.ro.




[1] În general, atelierele vor fi susținute în echipe de 2-4 studenți. Dacă ești însă un individualist convins, poți participa și de unul singur!

 

Leave a Reply

logo