This content has been archived. It may no longer be relevant
- În data de 31.10.2012, toate facultăţile Universităţii din Bucureşti au primit o hotărâre emisă de către Preşedintele Senatului UB (hotărârea nr.5/17.10.2012), prin care decide în nume propriu următoarele: la articolul 1 se prelungeşte termenul pentru depunerea candidaturilor studenţilor pentru locurile în Consilii şi Senat, iar la articolele 2 şi 3 se cere în mod explicit implicarea facultăţilor în procesul electoral care-i vizează strict pe studenţi. Menţionăm că atât Legea Educaţiei Naţionale (art. 208 (2) ), cât şi Carta UB (art. 124 (6)) notează precis rolul Preşedintelui Senatului, respectiv: conduce şedinţele senatului universitar şi reprezintă senatul universitar în raporturile cu rectorul. Drept urmare, funcţia de Preşedinte al Senatului nu are rol de decizie în niciunul dintre aceste două acte legislative. Mai mult, această hotărâre trece peste o decizie a Senatului, forul suprem de decizie al Universităţii, care, în şedinţa ordinară din data de 17.10.2012, stabilise calendarul alegerilor. Evidentă este data emiterii hotărării, 17.10.2012, exact data întrunirii Senatului, încercându-se astfel să se creeze iluzia valabilităţii acestui document.
- Implicarea instituţiei de învăţământ superiror în alegerile studenţilor, aşa cum reiese din circulara respectivă, este interzisă prin articolul 203 (2) din Legea Educaţiei Naţionale, conform căreia: Conducerea instituţiei de învăţământ superior nu se implică în organizarea procesului de alegere a reprezentanţilor studenţilor. Mai mult, acelaşi lucru este interzis şi de către OM-MECTS 3666/2012 (Codul Studentului), prin art. 12.3, conform căruia cadrele didactice nu se pot implica în procedurile de alegere a studenţilor reprezentaţi, indiferent de nivelul de reprezentare. Intervenţiile se sancţionează conform prevederilor art. 312 din Legea nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare.
Comunicatul poate fi descarcat de aici.